Met onze telefoon en andere technische snufjes van tegenwoordig hebben we wel connectie, ook met de mensen waar we écht mee verbonden willen zijn? Dat is in deze tijd nog wel eens een uitdaging, of beter gezegd, zijn we ons er wel van bewust dat we niet altijd met elkaar verbinden?Zelf maak ik me er ook vaak genoeg schuldig aan hoor, ben niet roomser dan de paus. Tijdens een kop koffie drinken is vaak zo’n moment dat je best even op je smartphone kan kijken, ook al zijn we onder de mensen. Toch is het goed om je er bewust van te zijn als je dat doet. We worden tegenwoordig vaak afgeleid door alle soorten van communicatie die we hebben en dat is niet echt bevorderlijk voor de verbinding die je met je collega’s of manager wilt hebben, of andersom! Vanuit The Circle of Growth is verbinden één van de zeven kernwaarden als het gaat om groei, groeien van mensen waardoor jouw onderneming groeit.
Als jij een persoonlijk contact hebt met een klant, of zelfs een potentiële klant, dan kun je een goede verbinding met die persoon wel gebruiken. Dat die ander dan eventueel op zijn/haar smartphone contact zoekt dat wil niet zeggen dat jij dat moet volgen. Zorg er voor dat jij altijd luistert en contact houdt met de ander, en contact hebben doe je ook door soms op gepaste afstand te gaan staan in plaats van mee te luisteren. Intern contact hebben is ook een intrigerend onderwerp, sinds we computers hebben kan het je nog wel eens ontgaan dat we écht contact met elkaar letterlijk over het hoofd zien. Dat we naar elkaar e-mails sturen terwijl de telefoon pakken of naar elkaar toe lopen veel sneller, makkelijker maar vooral beter is voor de samenwerking! Als onderneming wil je dat jouw medewerkers voor jou werken en commitment hebben met de onderneming, toch? Waarom ontstaat er anders groei?! Als werkgever, ondernemer, is het goede voorbeeld wat je zelf geeft daardoor niet weg te denken. Het is heel makkelijk en snel gezegd dat de medewerker niet doet wat er wordt gevraagd, vraag jij jezelf dan wel eens af hoe dat komt? Waarschijnlijk is de eerste reactie die je geeft dat het aan de computer ligt, of dat degene zijn of haar werk niet serieus neemt of meer met zijn/haar privé leven bezig is enz enz. Daar zal het waarschijnlijk ook mee te maken kunnen hebben en dat mag ook gerust gezegd worden. De andere kant is dat het vanuit een negatieve tendens wordt benoemd. Je kunt er namelijk op meerdere manieren mee omgaan. Je kunt er iets van zeggen, maar je kunt ook denken; Hoe komt het toch dat ze zo snel zijn afgeleid, en waarom hebben ze het daar toch telkens over? En als belangrijkste: Wat kan ik er aan bijdragen om te zorgen dat de medewerkers meer commitment en hart voor de zaak gaan krijgen? Dit is voor nu weer genoeg stof en vragen om over na te denken lijkt mij. Denk hierbij vanuit een positieve tendens en wat je er zelf aan bij kunt dragen, dat maakt het voor iedereen leuker en je bereikt er vooral meer commitment en een betere sfeer mee. Een zinsnede uit The Circle of Growth: Connection, verbind door luisteren. Heb écht contact met jezelf en anderen. Luister vooral en verbind, zodat je de boodschap die niet verteld wordt, verstaat. Dan kun je inspelen op de beleving en het gevoel binnen het communicatie-of salestraject. Ben je nieuwsgierig geworden hoe The Circle of Growth er uit ziet, en wat ik daar in kan betekenen, bekijk dan deze presentatie en laat je verrassen! The Circle of Growth live bijwonen: 14 april: Ondernemen met een Zachte G, de terugblik! 25 april: Masterclasses ZZP’ers
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Behoefte aan verbinding, groei, spirit of een grote glimlach?
Bel me op 06 3058 4645 Kost je een uur en geeft je direct een berg energie! Archief
November 2019
Categories |